Monday 27 August 2012

Tambah Ilmu dalam Jenaka Spontan



      Siapa sangka lelaki Nesilkan aka Art BLood ini merupakan pengkaji silver dari Jerman berbangsa Turkey ......... Dia sudi memberi ilham selama empat jam sewaktu dalam perjalanan ke Istanbul . Apa beza Money Power and kepentingan physical sources in future . berumur 45 . Meninggalkan isteri dan anak2 diGerman sementara dia membeli rumah usang di Antalya dan mengubah suai menjadi kediaman beliau .



      Didalam Rumahnya beliau ada menanam dan memnyembunyikan Silver dan emasnya di tembok rumahnya . Sebab bila sampai masa tiada pusat pajak dan bank yang boleh dipercaya . Unit emas standard 31.1 ounst . Beliau menunjuk almost 50 statistic perubahan ketagihan dollar menjatuh and will be collapes . Pakar ekonomi ini juga pernah bekerja dan mempunyai dark and red room untuk fotograf industri . Kemudian beliau meletak jawatan . Punya Kedai pembelian dan import emas diLumberg dan Istanbul * Grand Bazaar * . Saya Agak tersentak ketika beliau menegur saya dah menunjukkan seguni silver yang ebrtulisan Turkey sebanyak 10 kilo dan sejumlah Emas  didalam beg yang sentiasa dikepitnya setiap kali berjalan .



      Beliau berkata "saya takkan berkawan dengan mana-mana orang atasan . Contact saya yang berbangsa Turkey hanyalah seorang pembaiki paip dan wayar elektrik untuk rumah kediaman rahsianya yang usang di Antalya . Berdasarkan statistis sebelum wujudnya bahan rekaan manusia seperti telefon dan . Katanya : 

Dari 750 tahun dahulu jumlah bilangan total untuk Silver adalah 54.4 cubic meter persegi . Dan kini hanya ada 24.8 cubic meter . Perhiasan emas dan perak bukan yang dimahukan dimasa hadapan . Pada kereta ada lebih kurang 60 gram campuran silver dan almost 40 gram washing machine and peralatan elektronik lain .



      Beliau pernah dimufliskan oleh ibunya sendiri dengan bilangan hutang sebanyak 1 million selepas ibunya  akan kerjayanya . Sekarang beliau telah punya nilai pembelian silver sebanyak 5 juta . Beliau berpesan jangan bilang kepada sesiapa termasuk keluarga anda . 



      Bukan untuk membenci tetapi jika anda punya 500 kilo . Katalah yang anda hanya ada sejumlah 100 kilo sahaja . Supaya tiada yang suspicious tentang hidup anda . Hari ini euro juga semakin collapes katanya dalam 2 hari lepas kalo baca di akhbar . Everyone will search for it . American has create a silver paper certificate menggantikan silver physical sebenar . Ada terdapat pada penulisan duit dollar kalo kita lihat . Ibarat sebuah Titanic yang punya sampan keselamatan yang terhad . Dan apabila ia karam . Bukan Titanic lagi yang kita cari . Sesiapa yang bijak sahaja yang selamat . Rieth antara bahasa ekonomi diGerman mewakili sumber semula jadi . Antara yang tinggi mengikut rankingnya adalah bahan mentah gula dan sebagainya . Dia kata kepada saya kerna saya waktu itu berpura sebagai orang asing . Beliau berkata saya informkan kamu harini habiskan ulasan selama 4 jam kerna saya tidak takut untuk berkata . Sebab kamu warga asing . Selepas dua hari kamu pulang ke negara kamu . Kamu tidak dapat untuk menggugat saya . Dan saya mahu kamu juga selamatkan diri kamu . Mereka semua akan mencari kita yang punya sumber terhad sebegini . 



      Mula sekarang memandangkan harga silver tidak terlalu melambung seperti sumber reith @ bahan mentah yang lain ..... makin meningkat dan terus meningkat kerna masing2 sibok mencipta elektronik . Akhir sekali tidak punya harga . Katanya ? Aku pernah suatu hari menyeludup 110 kilo dari Turkey untuk disimen . So terpaksa dia mengupah seorang polis kastam dengan bayaran 2000 usd untuk bersama dia mengangkut setiap 10 kilo seguni . 110 kilo hanya untuk dua orang .


Akhir kata . Ada benda yang lebih pelik lagi . beliau FAsih Berbahsa German dan pernah bermastautin disana. Tetapi Mengapakah beliau sengaja mengengkekkan pemikiran dengan bersubang disebelah kanan sedangkan sudah punya 2 orang anak dan Isteri . Btw ...... Thanks for every statistic and info yang kamu berikan kawan  ...... sekarang emas almost 1 kilo bersamaan 15 kilo .Tahun sebelumnya 1 kilo bersamaan 17 Kilo . Tiba masanya emas semakin menurun berbanding silver nanti barulah beliau akan menukar segala penyimpanan silvernya..........





    















No comments:

Post a Comment